وب بلاگ شخصی علیرضا جلایق

علیرضا جلایق

وب بلاگ شخصی علیرضا جلایق

پیوندهای روزانه
پخش زنده حرم مطهر

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

رازهای بزرگ آمازون

شنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۳، ۰۹:۴۶ ب.ظ

 

کتاب رازهای بزرگ آمازون

درسهایی از موفقیت برترین خرده فروش اینترنتی

نوشته علی محمد آقازمانی انتشارات ناقوس چاپ اول 1392

امازون

این کتاب سرگذشت آقای بزوس بنیان گذار سایت آمازون را بررسی می کند و از کودکی، نوجوانی و جوانی او سخن به میان آورده قصه این که چه اتفاقی افتاد که جف تصمیم گرفت سایت آمازون را طراحی کند.

او از بهترین شغلی که داشت استعفا داد تا بتواند آمازون را راه اندازی کند در سال 1975 او یک ریسک بزرگ کرد که هیچ کس حاضر به انجام آن نبود و کسی امید نداشت این ریسک بتواند تا این اندازه برای او  سود و منفعت داشته باشد.

در این کتاب روش های فروش آمازون، مشتری مداری آمازون و هم چنین چگونگی رقابت با رقبای آمازون مطالب جالبی بیان شده است مثلا این که آمازون همیشه سعی می کند با ارائه خدمات بیشتر و هزینه تمام شده کمتر برای محصولات مشتریان را ترغیب کند که از آمازون خرید کنند و اینکه آقای بروس اعتقاد دارد هنوز تبلیغ دهانی از فرد به فرد بهترین نوع تبلیغ برای یک شرکت یا فروشگاه است.

امیدوارم شما هم با مطالعه این کتاب با روشهای تبلیغ و فروش آمازون بیشتر آشنا شوید و بتوانید تجارت موفقی را در فضای اینترنت داشته باشید.

برای خرید این کتاب می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید.

انتشارات ناقوس

  • علی رضا جلایق

راهکارهای موفقت در زندگی

شنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۳، ۰۵:۵۶ ب.ظ

امزوز ایمیلی را از سایت راهکارهای مدیزیت دریافت کردم داستانی را برایم فرستاده بود که پیام داستان این است که چرا ما از دیگران تقلید کورکورانه می کنیم در حالی که روش غلطی را دنبال می کنیم فقط به این دلیل که دیگران قبلا آن را انجام داده اند پس خلاقیت ما چی میشه؟! در ادامه داستان را بخوانید.

روزی، گوساله ای باید از جنگل بکری می گذشت تا به چراگاهش برسد. گوساله بی فکری بود و راه پرپیچ و خم و پرفراز و نشیبی برای خود باز کرد. روز بعد، سگی از آنجا می گذشت، از همان راه استفاده کرد و از جنگل گذشت.

مدتی بعد، گوسفند راهنمای گله، آن راه را باز دید و گله اش را وادار کرد از آن راه عبور کنند.مدتی بعد، انسانها هم از همین راه استفاده کردند؛ می آمدند و می رفتند، به راست و چپ می پیچیدند، بالا می رفتند و پایین می آمدند، شکوه می کردند و آزار می دیدند.

اما هیچ کس سعی نکرد راه جدیدی باز کند.مدتی بعد، آن کوره راه، خیابانی شد. حیوانات بیچاره زیر بارهای سنگین، از پا می افتادند و مجبور بودند راهی را که می توانستند در سی دقیقه طی کنند، سه ساعته بروند. مجبور بودند همان راهی را بپیمایند که گوساله ای گشوده بود.

سال ها گذشت و آن خیابان، جاده اصلی یک روستا شد و بعد شد خیابان اصلی یک شهر. همه از مسیر این خیابان شکایت داشتند، مسیر بسیار بدی بود.در همین حال، جنگل پیر و خردمند می خندید و می دید که انسان ها دوست دارند مانند کوران، راهی را که قبلاً باز شده، طی کنند و هر گز از خود نپرسند آیا راه بهتری وجود دارد یا نه.

اگر همیشه به دنبال آن باشیم که از جاده های گذشتگان عبور کنیم، همواره به تکرار مکرراتی خواهیم رسید که در آن خبری از خلاقیت نیست. پس گاهی اوقات شجاعت داشته باشیم و بیراه هایی را که هیچکس از آن گذر نمی کند امتحان کنیم.لازمه هر شروع خلاقی، داشتن شجاعت است. اگر از شکست، ترس داشته باشید و یا شجاعت شروع را نداشته باشید، همواره همان که هستید، خواهید ماند و تلاش و تقلای شما تنها به سردردی مزمن خواهد انجامید.

حتماً نباید کاری را که می خواهید انجام دهید، قبلاً کسی انجامش داده باشد، که اگر اینچنین بود دیگر امروز مفهومی به نام خلاقیت معنا داشت؟با خلاقیت، پرسشگری، نقادی و البته شجاعت سعی کنید رفتارها و روشهای غلط را که در سازمان به صورت هنجار درآمده اند و فرهنگ سازمانی را شکل داده اند از بین ببرید و آنها را با روشها و رفتارهای درست و مؤثر جایگزین کنید.

منبع: سایت راهکارهای موفقیت

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۲۳ فروردين ۹۳ ، ۱۷:۵۶
  • علی رضا جلایق

نوروز 93 با latex

سه شنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۳، ۱۱:۲۲ ق.ظ

سال نو مبارک امیدوارم که سال پر باری را آغاز کرده باشید

نورور امسال تصمیم گرفتم که نرم افزار latex را یاد بگیرم. وقتی قبل از سال تو به اتاق دکتر فرشی رفتم و  سوال کردم که چه چیزهایی را باید از latex بلد باشم آقای دکتر گفتن که باید ببینی چه چیزهایی در آینده لازم داری باید اونها را یاد بگیری.

یک تحقیقی که کردم متوجه شدم که فرمول نویسی،رسم گراف،رسم نمودار،فصل بندی،کار با عکس و چند مورد دیگه را باید یاد بگیرم

شروع کردم به کارکردن و تا امروز که همه مباحث فوق را یادگرفتم و از این موضوع خوشحالم که نوروز امثال حداقل یک مبحث جدید کارکردم

برخلاف چیزی که فکر می کردم لی تک خیلی ساده بود خیلی از کارها را برای ما آسان می کرد ولی چون که متن باز هست و همه کارهایی که می خواهی انجام بدی باید دستورش را تایپ کنی ممکنه که برای کسانی که بیشتر با ورد کار کردن یا کند تایپ می کنند زجر آور باشه.

در روزهای آخر که می خواستم xepersian کار کنم با مشکل مواجه شدم نمی تونستم که برنامه را احرا کنم خطای زیر را می داد:

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ! ! Fatal fontspec error: "cannot-use-pdftex" ! ! The fontspec package requires either XeTeX or LuaTeX to function. ! ! You must change your typesetting engine to, e.g., "xelatex" or "lualatex" ! instead of plain "latex" or "pdflatex". ! ! See the fontspec documentation for further information. ! ! For immediate help type H <return>. 

که به دکتر فرشی ایمیل زدم و راهنمایی خواستم.که آقای دکتر جواب من را دادن و مشکل برطرف شد راه حال این بود که باید برای اجرای برنامه  باید نوع اجرا xelatex باشد و یا این که دستور xe latex filename.tex را در coomand prompt اجرا کنیم.

filename.tex : نام برنامه ای است که می خواهی اجرا کنی


 

  • ۱ نظر
  • ۱۲ فروردين ۹۳ ، ۱۱:۲۲
  • علی رضا جلایق