وب بلاگ شخصی علیرضا جلایق

علیرضا جلایق

وب بلاگ شخصی علیرضا جلایق

پیوندهای روزانه
پخش زنده حرم مطهر

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

گوگل از لوگوی جدید خود پرده برداشت

پنجشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۴، ۰۸:۰۱ ق.ظ

 

گوگل، غول جستجو، پس از 16 سال لوگوی خود را تغییر اساسی داد. لوگو جدید همچنان متشکل از حروف می باشد و ارائه دهنده نام کومپانی است، ولی رنگ های آن روشن تر شده. گوگل اعلام کرده این لوگو به زودی در تمام محصولات و سرویس های گوگل مشاهده خواهد شد.

 

  

 

  • علی رضا جلایق

ایجاد درخت نمایش (TreeView)

دوشنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۳۶ ب.ظ

  D3.js یک کامپوننت زیبایی است که برای ایجاد درخت نمایش وجود دارد. این کامپوننت قابلیت کشیدن و رها کردن، بزرگنمایی و پیمایش دارد.

شکل درختی که در اختیار شما می گذارد بسیار زیبا است.

این کامپوننت را می توانید از اینجا دانلود کنید و سپس فایل flar.json را بر اساس نیاز خودتان تغیر دهید.

  • علی رضا جلایق

کتاب جن اعداد (The Number Devil)

دوشنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۵۸ ق.ظ

کتاب جن اعداد (The Number Devil)، اثر هانس برگر (Hans Magnus Enzensberger)، یکی از کتاب های زیبایی است که در مورد آموزش ریاضیات به کودکان و نوجوانان به زبانی ساده و شیرین نوشته شده است. سخن این گونه شروع می شود که جن اعداد به خواب رابرت، پسرک دوازده ساله ای که از ریاضیات و معلم آن متنفر است، می آید. 

number_devil2

رابرت در ابتدا هر شب خواب های وحشت ناک می بیند ولی از وقتی جن اعداد به خواب او می آید، نتنها خواب های وحشت ناک خبری نیست، بلکه هر شب یک نکته از ریاضی یاد می گیرد، تا این که به ریاضیات علاقه مند می شود. جن اعداد اسرار هیجان انگیزی درباره مفاهیم ریاضیات و اعدادی چون صفر، یک، سری های بینهایت، سری فیبوناچی، اعداد غیرمنتطقی (اعداد گنگ)، اعداد اول و احتمالات را به زبان ساده  و شیرین به رابرت یاد می دهد. این کتاب آموزنده و قابل استفاده برای همه سنین است. خواندن کتاب، خواننده را هم شاد می کند و هم آگاه. در ادامه قسمتی از متن کتاب آمده است:

"اعداد واقعا موجودات شگفت انگیزی هستند! در واقع چیزی به نام عدد معمولی وجود ندارد. هر عددی ویژگی ها و رازهای خاص خودش را دارد و تو (رابرت) هیچ  وقت سر در نمی آوری چه چیز باعث می شود که آنها این طوری باشند. مثلا، همان زنجیره اعداد نه بعد از صفر را در نظر بگیر (0.99999...)!  آن همه نه که هنوز هم به یک نرسیده اند. تازه، اعداد بسیار دیگری هم هستند که از این هم بدترند، اعدادی که بعد از صفرشان از کوره در می روند. به این اعداد، اعداد غیرمنظقی می گویند. دلیلش هم این است که این اعداد از هیچ قانونی پیروی نمی کنند. اگر کمی صبر کنی با کمال میل نشانت می دهم. "

خرید کتاب

آدرس این مطلب در وب سایت

  • علی رضا جلایق