وب بلاگ شخصی علیرضا جلایق

علیرضا جلایق

وب بلاگ شخصی علیرضا جلایق

پیوندهای روزانه
پخش زنده حرم مطهر

اتصال وب سایت به درگاه پی پال(paypal)

جمعه, ۲ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۵۰ ق.ظ

وقتی شما یک سایت تجاری طراحی می کنید با این سوال مواجه می شوید که:"چطور باید پرداخت ها دریافت شود؟" یکی از مشهورترین سیستم های پرداخت در جهان سیستم مالی آنلاین پی پال است، این سیستم اغلب انتخاب می شود به خاطر معتبر بودن، سادگی استفاده از آن و این که اجازه می دهد کاربر به راحتی یک حساب کاربری ایجاد کند( کشور ایران تحریم است و کاربران ایرانی نمی توانند در این سایت حساب باز کنند، البته راههای زیادی وجود دارد که ایرانی ها هم بتوانند حساب پی پال باز کنند و آن را فعال کنند).

اگر یک فرد بخواهد یک فروشگاه جهانی ایجاد کند با این مشکل روبرو می شود که چطور سایت خود را به درگاه پی پال وصل کند من در این پست به صورت مختصر انواع روشهای اتصال به درگاه پی پال را برای شما بیان می کنم و به شما آموزش می دهم که چطور پرداخت امن و قابل اطمینان برای سایت خود ایجاد کنید و همچنین چند نمونه کد از طراحی فروشگاه آنلاین در اختیار شما قرار می دهم.

انواع روشهای پرداخت با پی پال:

  1. پرداخت برای کالا در پی پال
    در این نوع روش همه نوع خریدی می توان انجام داد ولی حداقل انعطاف پذیری را برای پیاده سازی فروشگاه دارد بنابراین ما در اینجا در مورد آن صحبت نمی کنیم.
  2. خرید با یک کلید(One click)
    این روش حداکثر انعطاف پذیری را دارد و می توان کنترل کاملی روی سبد خرید داشت بدین معنی که کالا ها و قیمت یک سبد خرید در سایت مشخص می شود و بعد برای پرداخت اقدام می کنید.
    برای استفاده از این روش من نمونه کد به زبان asp.net را برای استفاده در زیر قرار داده ام، آن را دانلود کنید، در صفحه onclick.aspx تعیرات لازم را اعمال کنید و آن را در سایت خود قرار دهید مثلا به جای my@mail.com ایمیل حساب خود را وارد کنید و به جای مقدار هیدن فیلد abount قیمت را وارد کنید و ... .
    برای این که متوجه کاربرد و هدف هر یک از فیلد ها شوید می توانید به اینجا مراجعه کنید و توضیحات تکمیلی را مشاهده کنید.
  3. صورت حساب اشتراکی
    بدین معنی که کاربر می تواند با یک خرید چندین کالا را خریداری کند و مبلغ صورت حساب به صورت یکجا از حساب کاربر به حساب فروشنده انتقال یابد.

(IPN(Instant Payment Notification چیست؟

IPN یک تکنولوژی پی پال است که به شما اجازه می دهد تا پرداخت خود را به صورت خودکار انحام دهید. در این روش کدها در یک اسکریپتی در سایت فروشنده قرار می گیرد و وقتی در سایت تراکنشی صورت می گیرید مثلا خرید یا کنسل شدن پرداخت و ... سرور پی پال یک درخواست (POST request) که حاوی اطلاعات خرید است را به سمت اسکریپت IPN سایت فروشگاه می فرستد و اسکریپت مجددا یک درخواست به سمت پی پال می فرستد تا تراکنش را تایید کند، اگر اطلاعات تراکنش درست باشد اسکریپت VERIFIED را دریافت می کند به این معنی که تراکنش موفقیت آمیز بوده و در صورتی که خطایی پیش آمده باشد اسکریپت INVALID را دریافت می کند که در این صورت اسکزیپت باید متوقف شود برای مشاهده توضیحات کامل در مورد IPN می توانید به اینجا مراجعه کنید.

من نمونه ای از پرداخت  One click و اسکریپت INP به زبان asp.net را در زیر برای شما قرار داده ام، در صورتی که زبان شما asp نیست می توانید به سایت www.codeproject.com مراجعه کنید و نمونه کد مورد احتیاج خود را دانلود کنید و در ضمن آموزشها و توضیخات بیشتری را هم در مورد پی پال مشاهده کنید.

نمونه کد پی پال به زبان asp

 

مطلب دیگری در مورد پی پال

 

بروز شده در تاریخ 1395/2/28

انواع روشهای اتصال به درگاه پرداخت پی پال:

  1. سایت را سفارشی طراحی کنیم و مدیریت تراکنش ها بر عهده سایت باشد (همان طور که در بالا توضیح دادم).
  2. برای طراحی سایت از قالب وردپرس یا جوملا استفاده شود و برای مدیریت تراکنش ها از پلاگین سبد خرید پی پال استفاده شود

نظرات (۱۳)

ممنون از توضیحات خوبتون.
متوجه ipn نشدم که منظور چیه. فرض کنید نخوایم پرداخت خودکار داشته باشیم و خواسته باشیم به صورت معمول به پی پال وصل بشیم و اطلاعات رو وارد کنیم. در این صورت میتونیم صفحه ipn.aspx رو حذف کنیم؟

پاسخ:
سلام
اگر نخواسته باشید که پرداخت خودکار داشته باشین خیلی ساده است در حساب کاربری پی پال یک امکانی وجود دارد که شما می توانید یک کالا برای فروش تعیین کنید و مبلغ آن را مشخص کنید بعد پی پال به شما یک کد html  می دهد همانند وب گذر آن کدها را در سایت خود کپی می کنید و تمام می شود.
مثلا اگر کالای شما فایل باشد باید در حساب پی پال تنظیم کنید که وقتی مبلغ این فایل پرداخت شد به فلان آدرس ریدایرکت شود و خریدار بتواند فایلی که خریده را دانلود کند.
با تشکر از شما
علیرضا جلایق
با سلام
با تشکر از آموزش خوبتان
یک سئوال داشتم اگر از روش ipn استفاده کنیم آیا پای پال متوجه نمی شود که ما در ایران هستیم و  حساب ما را بلاک کند ؟
من برای اسکریپت php یک درگاه پرداخت پای پال مانند فریر فارسی خودمان می خواستم
کجا می توانم این اسکریپت را گیر بیاورم
پاسخ:
دوست عزیر سلام
پی پال در صورتی متوجه می شود ما از ایران هستم که با ای پی ایران وارد حساب پی پال شویم، در آن صورت امکان دارد حساب بلوکه شود.
پیشنهاد می کنم از سایت های معتبری که حساب پی پال معتبر به نام شما باز می کنند استفاده و اقدام به باز کردن حساب کنید(یکی از این سایت ها پیمنت 24 است.)
 اگر در سایت کد پروجکت کمی جستجو کنید می توانید اسکریپت به زبان php را هم پیدا کنید.
سلام دوست عزیز 
بنده می خوام یه کسب و کار و یک سایت راه بندازم واسه فروش کالا به کشورهای دیگه .
می شه کمی راهنمایی کنید:
۱: ایا اصلا این کار شدنی است؟
۲: چظوری باید حساب ارزی باز کنم؟ 
۳: شما تجربه ای در طراحی اینگونه سایت ها دارین؟
ممنون

پاسخ:
شما می توانید سایت داشته باشد که بازارش کشورهای دیگر باشد و با توجه به شرایط هنوز بهتر هم می شود البته بستگی داره به کالایی که می خواهید عرضه کنید هم داره.

برای این که سایت فروش برای خارجی ها داشته باشید. سه موضوع وجود دارد اول اینکه شما باید یک حساب جهانی داشته باشد و دوم اینکه باید سایت را به درگاه پی پال وصل کنید و سوم اینکه چطور حساب را خالی کنید.

همان طور که می دانید پی پال ایران را تحریم کرده و شاید خودتون شخصن نتوانید حساب پی پال وریفای شده ایجاد کنید، به همین دلیل پیشنهاد می کنم برای باز کردن حساب از طریق سایت payment24 اقدام کنید سایت مطمئنی هست و حسابی که باز می کند معتبر است و که هزینه اش زیاد نیست. بنده خودم از این سایت استفاده می کنم و هیچ مشکلی ندارم و می توانم با استفاده از همین سایت حساب پی پالم را خالی کنم.

مورد دوم که وصل کردن سایت به حساب پی پال است، بنده در این حوزه کار کردم و می توانم به شما کمک کنم. سایت دسیژن ارا سایتی است که حساب پی پالش را وصل کردم و تا حالا کاربرانی از چندین کشور از سایت خرید انجام داده اند و مشکلی پیش نیامده است.

موفق باشید.

چطور میتونم یک فروشگاه اینترنتی که ووردپرس هست  رو به درگاه paypal وصل کنم 
فرض کنید میخوایم برای یک نفر که خارج از ایران هست یک سایت فروش آنلاین ایجاد کنیم و فروشگاهش با افزونه ووکامرس هست حالا چطور باید به درگاه paypal وصلش کرد ؟ 
ممنون میشم راهنماییم کنید
پاسخ:
امکان وصل کردن فروشگاه اینترنتی به پی پال وجود دارد، ولی باید ابتدا اسکریپت مربوط به درگاه پی پال برای فروشگاه نوشته شود.
برای فروشگاه سازهای ایرانی، افزونه اتصال به درگاه پرداخت بانک  وجود دارد ولی برای درگاه پی پال احتمالا افزونه ای نداردند.

چند نکته را یادآوری می کنم:
1- پی پال ایران را تحریم کرده و بناراین شما نمی توانید با ای پی ایران وارد سایت پی پال شوید یا حساب باز کنید. باید حتما با فیلتر شکن و... با این سایت کار کنید.
2- برای اینکه فروشگاه بتواند با پی پال کار کند باید هاست سایت شما خارجی باشد در غیر این صورت امکان بلوکه شدن سایت از طریق پی پال بسیار زیاد است. چون اغلب فروشگاه سازهای ایرانی از هاست ایرانی استفاده می کنند بنابراین شما برای این که فروشگاه تان را به پی پال وصل کنید باید مطئن شوید که فروشگاه ساز از هاست خارجی استفاده می کند.
3- برای وصل کردن سایت به درگاه پی پال نیاز به یک حساب پی پال وریفای شده دارید که برای این کار می توانید از طریق سایت پی منت 24 اقدام کنید، سایت معتبری است و ما از آن استفاده می کنیم.
4- بنده تجربه کار با پی پال را دارم و می توانم به شما کمک کنم.

سلام
من میخواهم پی پال سایتم را به یک درگاه بانک ایرانی متصل کنم که مشتری موقع تسویه حساب به یک  درگاه بانک ایرانی مطمن متصل شود . شما میتوانید به من کمک کنید؟ و قانونی و بدون دردسر باشد.مشتری زمان پرداخت به درگاه بانک ایرانی متصل شود؟ به این معنی که قالب سایت من نمیتواند ظاهرا به درگاههای بانک ایرانی متصل شود؟ شما میتوانید راهنمایی و کمک کنید تا این مشکل اساسی برطرف شود؟
متشکرم.ممنون
پاسخ:
تا جایی که بنده متوجه شدم، شما یک سایت دارید که به درگاه پی پال متصل است و می خواهید مثلا کاربران ایرانی که برای پرداخت اقدام می کنند به یک بانک ایرانی وصل شوند.
یک کار که می شود انجام داد این است که به نحوی ملیت کاربر را پیدا کنیم و سپس اگر ایرانی بود آن را به درگاه ایرانی وصل کنیم. می توان با استفاده از ای پی کاربر کشورش را پیدا کرد و یا اینکه اگر کاربران برای پرداخت باید در سایت ثبت نام کنند، نام کشورشان را هم بگیرید، به این ترتیب می توان  برای ایرانی ها یک درگاه خاص مثلا بانک ملت تعریف کرد.

می توان سایت را به درگاه بانک ایرانی وصل کرد، از لحاظ قانونی هم منعی ندارد.
ولی کمی درد سر دارد، چون شما باید قسمت اجناس به ریال هم به سایت یا فروشگاهتان اضافه کنید.

 از این بابت بنده می توانم به شما کمک کنم، اگر سوال دیگری داشتید در خدمت هستم.
سلام دوست من از وبلاگ مفیدتون متشکرم. من قصد راه اندازی یک فروشگاه آنلان انگلیسی داشتم که بتونم یه سیستم فروش فایل و خدمات راه اندازی کنم و به همین خاطر نیاز به درگاه پرداخت اینترنتی پی پال دارم می خواستم در این زمینه راهنماییم کنید.
این درگاه بعدا از باز نمودن حساب پی پال و وریفای کردن حساب چه قدر طول می کشه فعال بشه
آیا پی پال هم مثل بانکای ما که مثلأ نماد اعتماد از صنایع و معادن می خوان مجز چیزی نیاز نداره
مشخصات و شرایط سایت باید چه چور باشه
برای باز کردن حساب حتمأ باید ویزا کارت یا مستر کارت داشته باشم
ممنون می شم اگر راهنماییم کنید و اینکه برای پی پال می تونم از افزونه های ووکامرس یا دیجیتال دانلود وردپرس استفاده کنم
پاسخ:
ثبت نام در پی پال در مرحله اول خیلی ساده است، مثل عضویت در دیگر وب سایت ها می باشد و به محض باز کردن حساب می توانید به آن پول واریز کنید. ولی همگامی که می خواهید از حساب برداشت کنید باید به طریقی حساب را وریفای کنید. بهترین روش بازکردن و وریفای کردن حساب پی پال به نظر بنده سایت payment24.ir می باشد (سایت معتبر و حرفه ای است).
برای وصل کردن سایت به درگاه پی پال فکر می کنم که می توانید از افزونه های ووکامرس و دیجیتال دانلود وردپرس استفاده کنید. حتما به این نکته توجه کنید که نباید هاست سایتتون در ایران قرار داشته باشد و با ای پی ایران وارد حساب نشوید چون پی پال ایران را تحریم کرده و احتمال بوکه حساب شما وجود دارد.
با سلام
بنده میخواستم برنامه هایی که خودم نوشتم را از طریق وب سایتم به مشتریان خارجی بفروشم.چند مسئله برایم مبهم است
من با سایت payment24 که فرمودید تماس گرفتم متاسفانه حساب خودشون رو به عنوان درگاه قرار میدهند با توجه به هزینه نگهداری ماهیانه 20-30 دلار که گفتند و کارمزدی که که برای هر تراکنش کم میکنند و به علاوه خود پی پال هم کارمزدی برای هر تراکنش کم میکند چیزی به دست من نمیرسد.  در نتیجه فکر کردم خودم حساب پی پال باز کنم آیا اگر با vpn وصل شوم  وثبت نام کنم میتوانم درگاه پی پال داشته باشم؟
وریفای کردن چه مراحلی دارد؟
به جز پی پال سیستم پرداختی وجود ندارد که برای ایرانی ها باز باشد مثل کشورهای اروپایی؟
با سپاس
سلام ببخشید من میخوام یک فروشگاه راه اندازی کنم یا یک سایت ک بعدان vip کنم ایا روشی غیر از  استفاده از pay pal  هست ؟؟؟؟ اگ میشه بی زحمت معرفی کنید ممنون
پاسخ:
می توانید درگاه بیتکوین را برای سایت خودتون راه اندازی کنید
سلام . اگه بخوایم خلاصه کنیم یعنی اگه من بخوام توی سایتم پرداخت پی پال بزارم، ( حساب دارم) باید هاست رو خارج از ایران قرار بدم و با آی پی ایران هم نباید وارد حساب بشم. ولی من جایی شنیدم که اگر کلمه ای مربوط به ایران توی سایت باشه، پی پال تراکنش را قطع میکنه و حساب هم بلوکه میشه. ایا این صحت داره؟ 
پاسخ:
سلام علیکم
اگر مطلبی از ایران در سایت باشد فکر نمی کنم که مشکلی پیش بیاید ولی خوب توصیه می کنم که نباشد. به خصوص اگر مطلب طوری باشد که نشان دهد سایت از ایران مدیریت می شود، خیلی ریسک آن بالاست. 
سلام
چه اطلاعاتی از حساب پی پال من لازمه تا به ووکامرس بدم تا سایتم درگاه پی پال داشته باشه .و کجای ووکامرس اون اطلاعات را باید وارد کنم؟
برای اینکه درگاه بیت کوین به حسابم اضافه کنم باید چکار کنم ؟
سلام.
من مطالبتون روخوندم.
من یه سایت فروش آنلاین دارم. البته پی پال هم بتازگی ایجاد کردم.
حالا میخوام سایتمو به پیپال متصل کنم تا مشتریها بتونن پرداختی هاشون رو انجام بدن.
ولی نمیدونم از کدوم قسمت,  سایتمو به پیپال متصل کنم.
اگه کمکم کنید ممنون میشم

پاسخ:
توضیحات در وبلاگ داده شده است، لطفا آنها را مطالعه بفرمایید.
در صورتی که مشکل شما حل نشد، ایمیل بزنید.
سلام دوستان
من یک فریلنسر هستم .برای انجام پرداختهای ارزی با پی پال و اسکریل و ... و نقد کردن درآمد ارزی با مجموعه ی payment24  همکاری میکردم تا اینکه فعالیت این سایت متوقف شد.بعد از این اتفاق سایتهای زیادی رو سرچ کردم و به طور اتفاقی با مجموعه ی خوب trapay اشنا شدم و الان مدت 3 ماه است که  ازخدمات سایت https://www.trapay.ir استفاده میکنم و بسیار راضی هستم.بهتون پیشنهاد میکنم برای انجام پرداختهای ارزی حتما با این مجموعه همکاری کنید 

سلام من قبلا با پیمنت ۲۴ کار می کردم و برام یک حساب پی پال افتتاح کرد تا اینکه لیمیت شد و متاسفانه دیگه هم کار نمی کنه ...الان با یکی از صرافی های آنلاین دیگه ای کار می کنم به نام تراپی    trapay.ir که مججدا حساب را برام افتتاح کردند و پشتیبانی خوبی داره...خدماتنقدکردن دلار پی پال را هم انجام میده ...توی سایت هایی مثل تهران پیمنت و بقیه که کار کردم از تراپی راضی بودم خداییشش
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی